Dag 2 - dag 3: Hoedspruit

12 juli 2023 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Van de sneeuw naar een kleine 20 graden, dat trekt al meer op een  Zuid-Afrikaanse winter! Tegen de middag arriveren we op ons logement in Hoedspruit: Kubu Safari Lodge. Een heel hartelijke ontvangst waarbij Bente al meteen wat harten verovert. Het zou niet bij die ene keer blijven ;)

Om 15u worden we al verwacht voor een game drive in een plaatselijk Nature Reserve. We worden door een plaatselijke ranger rondgereden in een 4x4, op zoek naar de Big Five (en nog heel wat meer natuurlijk). Omdat dit een privépark is, mogen we hier wel met de kindjes in een open auto zitten om rond te rijden. Dat is niet het geval in Kruger: daar kunnen we niet aansluiten voor privé-drives omdat Bente nog geen 6 jaar oud is. Jongere kinderen kunnen nog te instinctief reageren op het zien van dieren, vandaar. Door de reisorganisatie is ons dat allemaal heel duidelijk op voorhand uitgelegd dus we komen hier niet voor verrassingen te staan.

Heel veel dieren zien we helaas niet, maar eens de duisternis valt, spotten we toch een troep leeuwinnen. Onze ranger is vastberaden en komt zo dicht als mogelijk, best spannend!

De dag nadien hebben we een boottrip geboekt op de Blyde Rivier. Op weg daar naartoe doen we een korte maar leuke trailwandeling naar een waterval. De kinderen vinden het geweldig! Ze kunnen er op rotsen klimmen en dus goed de beentjes strekken.

De boottrip zelf is ook super. De Blyde Canyon is één van de drie grootste canyons ter wereld, een must-do dus! En effectief: een ge-wel-dig uitzicht wat natuur betreft, maar we spotten ook een krokodil en wat hippo´s van dichtbij. Het zonnetje is geweldig meegenomen na de koude van de eerste dagen. De combinatie van de zon en het water geeft heel speciale maar prachtige kleurencombinaties.

Op de foto´s zie je een aantal indrukken van onze dagen in en rond Hoedspruit.

1. Brigitte Debergh:
    15 juli 2023
    Ziet er allemaal super uit, enorm veel afwisseling en verschillende impressies. Maakt het daardoor zeker aangenaam voor de kids.
    Zijn al helemaal in "the mood"voor onze volgende Zuid Afrika ervaring. Leuk dat we het via deze blog kunnen volgen!
    Geniet ervan.💋💖
  2. Mikaël Pieters:
    19 juli 2023
    Genieten doen we zeker! We kunnen al heel wat interessante plaatsen doorgeven! ❤️