Dag 19: van de Midlands naar de Highlands

28 juli 2023 - Drakensbergen, Lesotho

´s Voormiddags vertrekken we uit het domein waar we 4 keer in een luxetent sliepen. De kindjes herhalen nog eens hoe leuk ze het vonden, maar het is tijd om door te reizen naar onze laatste stop op deze reis: Drakensbergen.

Het is slechts anderhalf uurtje rijden maar we stoppen onderweg nog eens voor wat boodschappen. We kopen ook nog wat mutsen en handschoenen in, want we zijn de voorbije dagen gewaarschuwd geweest voor het koude weer.

Vóór we arriveren op onze nieuwe slaapplaats, besluiten we al een eerste wandeling te doen. We rijden meteen door naar Monk´s Cowl, een plaats waar heel wat wandelingen beginnen. Het is kort na de middag en nog steeds ee  stralende zon. Nog geen muts nodig dus 😉

We kiezen voor een korte route aangezien we nadien ook nog moeten inchecken. Een route die langs de Sterkspruit Falls gaat. Een dikke 3 kilometer, maar wat een omgeving. We wandelen in een waanzinnig mooi panorama, omgeven door stilte en door de bergen. Echt genieten! Bekijk zeker de foto´s voor wat indrukken.

Na de wandeling rijden we naar Ardmore Guest Farm, waar we nog 3 nachten zullen blijven. Een groot en mooi domein met tal van dieren. We krijgen het zebra-huisje, een mooie lodge met 2 verdiepen en een terras. Dat is afsluiten in stijl!

Morgen en zondag verkennen we de Drakensbergen zeker nog wat verder. Met nog steeds mooi weer? Wordt alleszins vervolgd!

1. Brigitte Debergh:
    30 juli 2023
    Van een geslaagde reis gesproken! WAW