Dag 0 - dag 1: van de hitte naar de sneeuw

12 juli 2023 - Dullstroom, Zuid-Afrika

Na een behoorlijk vlotte vlucht landen we ´s morgens vroeg in Johannesburg. Tijdens de landing roept men al om dat het op dat moment -3 graden is ter plekke. Oeps, hier hadden we geen rekening mee gehouden...

Na de ontvangst in de luchthaven via iemand van riksjatravel, kunnen we met de quasi gloednieuwe huurauto (een Isuzu, nog nooit van gehoord) op pad. We krijgen er alle nodige documenten en een kinderstoel voor Bente. De huurauto is van het type SUV - blijkbaar een must als je op safari wat off-road wil rijden. Nadien volgt een ritje van een kleine 3u naar ons eerste logement, iets voorbij Dullstroom. Het links rijden, maar vooral het rijden met een automatique, is even aanpassen maar gaat al bij al vlot.

In Dullstroom zelf houden we even halt. Een charmant, authentiek vissersdorpje dat ons eerder aan Texas, USA doet denken. Een aanrader voor een plaatselijke lunch: The Food Market. Gezellig zitten met divers en lekker eten.

Ons eerste logement, Schaefers´ Halt, ligt een 20-tal minuten verderop. Een lodge in the middle of nowhere, met een fantastisch uitzicht - zie ook de foto´s. Even back to basics: tussen 15u en 18u geen elektriciteit (o.w.v. de loadshedding maar dat hebben we toen nog niet meteen door) en door de onverwachte koude mogen we zelf een vuurtje stoken.

Want ja, het is hier gewoon aan het sneeuwen. Ongezien, voor veel locals is dit de eerste sneeuw die ze zien! Het haalt zelfs het nieuws in België 🙂

We kruipen allemaal op tijd in bed met een extra trui en een warmwaterkruik. Over een speciale start gesproken!