Dag 20 - dag 21: Drakensbergen

31 juli 2023 - Cathkin Park, Zuid-Afrika

De weersomstandigheden blijven geweldig goed meevallen. De mutsen en handschoenen die we nog inkochten, blijken alleszins niet nodig 🙂

´s Zaterdags kiezen we voor een langere wandeling die ook voor de kinderen nog haalbaar moet zijn. We starten opnieuw aan Monk´s Cowl en kiezen nu voor de lus langs Nandi Falls. Iets meer wind dan gisteren maar opnieuw perfect t-shirtweer. Iets over halfweg vinden we ook de watervallen en die zijn, volgens ons toch, zeker de moeite waard. Je kan je er ook aan de achterzijde van de waterval begeven, altijd een leuk extraatje. Nadien zetten we onze hike verder en na ongeveer 7,5km komen we terug aan onze auto. Chapeau voor de kindjes, want met alle hoogtemeters was dit zeker een pittige wandeling!

We zijn mooi op tijd terug want om 16u hebben we tickets voor een plaatselijk evenement: het Balloon Air Festival. Er is het optreden van het hier alom gekende Boys Choir, aangevuld met een ex-winnares van The Voice Kids in Nederland. Allemaal klassieke nummers maar absoluut goed gebracht en dus zeker de moeite. De nummers uit ´The Sound of Music´ zijn zelfs even een trip terug down to memory lane 😉

Door de toenemende wind kunnen de luchtballonnen helaas niet doen wat ze voorzien hadden, maar ze entertainen de mensen wel nog met wat show via hun glasblazers. Intussen zijn er lekkere eetmogelijkheden dus we gaan toch voldaan naar ons huisje.

Op zondag, onze laatste volledige dag in Zuid-Afrika, hebben we in de voormiddag nog een activiteit gepland via Scootours. Met een 4x4 worden we bovenop een berg gebracht, om dan met een soort van ´gravelstep´ naar beneden te stormen. Het zijn vrij zware steps dus jongere kinderen kunnen dit zelf niet in toom houden, maar ze kunnen wel voor een volwassene op dezelfde step plaatsnemen. In totaal doen we 2 afdalingen, een heel leuke ervaring. Check zeker de foto´s en filmpjes voor wat indrukken!

Nadien gaan we terug naar de Berg Air, waar gisteren het festivalletje plaatsvond. Je kan er rustig genieten van bijvoorbeeld een  kaasplankje terwijl de kindjes op de speeltuin zitten. Andere opties zijn The Drakensbergen Brewery, waar je verschillende biertjes kan degusteren, of The Chocolate Company. Leuke plek, ideaal om wat te relaxen! Helemaal afsluiten doen we met een ondergaande zon op ons eigen domein, aperitiefje in de hand.

Morgen zijn we weg...