Dag 9 - dag 10: chillen in Swaziland

19 juli 2023 - Manzini, Swaziland

Na een afsluitende voormiddag in Kruger (zie vorige post), zetten we onze trip verder naar Swaziland - of Eswatini, zoals het nu heet. Weinig problemen aan de grens, in de latere namiddag arriveren we op onze bestemming: Benka Lifestyle Lodge.

Het is even zoeken maar daar waar je het niet meteen verwacht, kom je uit op een heerlijk domein. Prachtig gelegen, mooie tuin, en heel ruime en verzorgde huisjes. Zowel wij als de kindjes zijn meteen verkocht. Hier gaan we wel even kunnen ontspannen.

Want dat is de bedoeling na een aantal drukke dagen. De kindjes kunnen nog even van het zwembad genieten tot de zon zakt. ´s Avonds gaan we iets eten op een heel leuke plek: pizzeria Vesuvio is vlakbij maar ligt op een soort pleintje met ook nog een aantal andere etablissementen. Het glas wijn dat ik graag bij mijn pizza wil, wordt dan ook besteld bij de ´wine boutique´ in het kraampje naast de pizzeria. Heel charmant allemaal, en een heel leuke en ongedwongen sfeer. En niet te vergeten: de pizza´s zijn ook echt goed 🙂

De dag nadien hebben we enkel een mountainbikerit op het programma staan. Helaas werd niet doorgegeven dat wij ook een vierjarige mee hebben en zijn er geen kinderzitjes beschikbaar. Een streep door de rekening, want het Mlilwane Wildlife Sanctuary ziet er echt een leuke plek uit. Vooral de mannen balen want keken echt wel uit naar wat sport.

De plaatselijke crew weet ons echter snel te helpen en stelt een wandeltocht met gids voor. Lijkt ons een aanvaardbaar alternatief. De gids doet het bovendien ook goed. De tocht is slechts 3km maar we doen er toch anderhalf uur over. De mountainbikerit hopen we later deze reis toch ergens te kunnen inplannen.

Na onze boodschappen in Pick ´'n Play (een tip van enkele andere Belgen hier (je vindt er inderdaad meer dan in de Spar - zelfs een pot Nutella!) kondigt het rustig dagje zich echt aan. Chillen aan het zwembad, een lekkere braai doen en eindigen met marshmallows boven het vuur.

Een leuke afsluiter! Morgen zijn we alweer weg en trekken we terug naar Zuid-Afrika, meer bepaald St Lucia. Tot gauw!